tisdag 4 september 2012

Dag 1

Morsning!

För att hålla mig själv motiverad kommer jag lägga upp inspirationsbilder- kan vara bra för de som känner för att hänga på :-)
Kortfattat om hälsomånaden: Jag kommer att undvika alla former av kolhydrater. (Vissa undantag kommer att göras t.ex. om jag har utfört ett hårt träningspass) Snacks, godis, kakor, glass, naturgodis. Alkohol.

Istället kommer jag att äta mer grönsaker, vegetariskt & protein.
En dag i veckan kommer jag att få fritt, då jag får äta vad jag vill- men i lagom mängd. Jag kommer inte att införa en så kallad "frossar-dag" det gör bara svårare att gå tillbaka till de vanliga rutinerna och risken är större att man inte vill fortsätta.
Till skillnad från andra hälsobloggar kommer jag att satsa på mer cardio-träning (löpning, simning, cykling m.m) men med enkel styrketräning med egen kroppsvikt och lättare redskap som medicin-boll, rep, hantlar m..m.
Fokus kommer alltså att för min del ligga på löpning och powerwalks!


Mer ingående fakta kommer efter varje dag! (Publicering kommer ske på morgonen, så ni har chans att utföra träningen eller få mat-inspo redan samma kväll eller dagen efter)

Tack å hej!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar